Transport paneli dekoracyjnych 3D

Transport paneli dekoracyjnych 3D dla osoby niezorientowanej w temacie może się wydawać kłopotliwy. To dość ciężkie i jednocześnie delikatne dekoracje, więc pozornie o uszkodzenia nietrudno. W rzeczywistości nie jest to jednak aż tak trudne zadanie. Producenci działający od lat na rynku paneli dekoracyjnych zdążyli już wypracować odpowiednie metody, które pozwalają na właściwe zabezpieczenie dekorów. W końcu z fabryki do sklepu stacjonarnego panele też muszą jakoś dojechać, więc dlaczego transport do osób prywatnych miałby być trudniejszy? Przeciwnie – małą ilość dekorów łatwiej jest odpowiednio zabezpieczyć i dostarczyć do klienta bez uszkodzeń. Dodatkowo na rynku działają firmy transportowe specjalizujące się w przekazywaniu tego typu przesyłek, więc nie ma się czego bać – panele dekoracyjne 3D bez problemu dotrą do nas w całości!

Transport paneli - paczki u producenta Dunes

Dla tych nieprzekonanych przygotowaliśmy dzisiaj krótki przegląd sposobów transportu i metod pakowania paneli 3D w przesyłkach. Macie szansę zapoznać się bliżej z metodami transportu stosowanymi przez współpracujących z nami producentów, a także z zasadami postępowania w razie uszkodzenia przesyłki. Dzięki temu poczujecie się pewniej, a w razie problemów będziecie wiedzieli co dokładnie należy zrobić. Zapraszamy do lektury!

Pakowanie paneli gipsowych 3D

Panele gipsowe 3D dostarczane są na odpowiednio zabezpieczonych paletach. To dość ciężkie przesyłki, są jednak pakowane w taki sposób, żeby zminimalizować ryzyko uszkodzeń przy przekładaniu paneli i transporcie.

Pakowanie paneli Dunes

Jak wygląda pakowanie paneli ściennych 3D? Współpracująca z nami marka Dunes pakuje panele w duże opakowania zbiorcze. Panele oddzielone są od siebie specjalnym przekładkami ze styropianu, widocznymi na zdjęciach. Dzięki temu minimalizowane jest ryzyko uszkodzenia paneli podczas dostawy.

Pakowanie paneli Dunes

Płyty transportowane są na paletach, w ilości nieprzekraczającej 33 sztuk na jedną paletę. Przygotowane w ten sposób panele dodatkowo okłada się z zewnątrz warstwą styropianu.

Transport paneli Dunes

Dopiero wówczas paczkę okleja się z zewnątrz folią i oznacza specjalnymi naklejkami informującymi o delikatnej zawartości. Dostawa gotowej paczki do klienta odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Panele pod spakowaniu

W podobny sposób przygotowuje panele do wysyłki inna współpracująca z nami marka – Loft Design System. Panele najpierw pakowane są w duże opakowania zbiorcze. Każdy jest odpowiednio oddzielony od poprzedniego, żeby panele nie uległy uszkodzeniu. Transportuje się je w pionie. Analogiczne zabezpieczenia stosują inni producenci paneli gipsowych.

Dostawa paneli gipsowych 3D – jako że jest to przesyłka paletowa – odbywa się tylko na poziom zero, bez wniesienia, ale pracujemy również nad taką usługą.

Transport paneli z płyt MDF

Panele z płyt MDF o standardowych wymiarach pakowane są w paczki po 5 sztuk. W środku każdy z paneli jest odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniami. Warto zaznaczyć, że dodatkowo zabezpieczone są również rogi paneli. Jeśli ilość zamówionych paneli jest bardzo duża, wysyłka paneli z płyt MDF odbywa się na specjalnie zabezpieczonej palecie.

Dostawa paneli poliuretanowych

Transport paneli poliuretanowych jest najprostszy, ze względu na to, że są to lżejsze produkty, nie ulegające tak szybko uszkodzeniom. Panele poliuretanowe 3D pakowane są pojedynczo w opakowanie kartonowe. Dodatkowo każdy panel 3D jest zabezpieczony wewnątrz opakowania rękawem piankowym, który chroni go przed uszkodzeniami w czasie transportu.

Paczka z panelem poliuretanowym 3D

W przypadku zakupu większej ilości paneli, płyty pakowane są w opakowania zbiorcze. Są to wygodne do przenoszenia kartony, wyposażone w “uszy”. Mieści się w nich do 22 sztuk paneli. Dzięki komorowej budowie panele poliuretanowe 3D są niezwykle lekkie i opakowanie zbiorcze paneli (22 panele) to waga ~20 kg. Wyposażenie kartonów zbiorczych w uchwyty dodatkowo upraszcza ich przenoszenie.

Opakowanie zbiorcze paneli poliuretanowych 3D

W wypadku dużych zamówień, opakowania zbiorcze są umieszczane na europalecie. Paleta mieści 6 opakowań zbiorczych, co w sumie pozwala przetransportować nawet 132 sztuki paneli poliuretanowych 3D.

Transport paneli drewnianych

Transport paneli drewnianych odbywa się podobnie jak transport paneli poliuretanowych. Są to lżejsze produkty, więc ryzyko uszkodzenia w trakcie transportu jest mniejsze. Panele ścienne drewniane pakowane są po 30 lub 10 sztuk – zależnie od wielkości danego modelu – a następnie wysyłane w paczkach. Oczywiście, przy większych zamówieniach panele mogą być transportowane również na palecie.

Co zrobić, jeśli przesyłka będzie uszkodzona?

Zanim podpiszemy u kuriera odbiór przesyłki, obejrzyjmy dokładnie całą paczkę. Jeśli są widoczne uszkodzenia na opakowaniu, od razu powinniśmy przystąpić do spisywania protokołu szkody. Jeśli uszkodzeń z zewnątrz nie widać, ale podejrzewamy, że zawartość może być uszkodzona, powinniśmy otworzyć paczkę i zerknąć na panele. Jeśli są uszkodzone, należy spisać protokół szkody z kurierem.

Podczas spisywania protokołu należy udokumentować wygląd przesyłki i samych paneli (wystarczy zrobić zdjęcia telefonem), zachować kopię spisanego z kurierem protokołu szkody, a następnie skontaktować się z nami przez formularz reklamacyjny. Po otrzymaniu niezbędnych informacji (protokołu szkody spisanego z kurierem oraz informacji na temat ilości uszkodzonych sztuk) niezwłocznie wyślemy nowe panele. Oczywiście w przypadku zamówień specjalnych trzeba będzie poczekać nieco dłużej – aż producent wykona nowe egzemplarze.

Natomiast jeśli uszkodzenia spostrzegliście już po oddaleniu się kuriera, to należy zadzwonić do firmy kurierskiej i wezwać kuriera na spisanie protokołu. Ma to zastosowanie nawet jeśli opakowanie zewnętrzne nie było uszkodzone – jest to obiektywna forma potwierdzenia uszkodzenia produktu. Pamiętajcie, że reklamację najlepiej zgłosić bezpośrednio przez dostępny na naszej stronie formularz reklamacyjny. W ten sposób wszystkie informacje o problemach z panelami dekoracyjnymi 3D dotrą bezpośrednio do osób decyzyjnych i reklamacja zostanie rozpatrzona w najszybszy możliwy sposób.

Warto mieć na uwadze, że kurierzy i dostawcy często będą wywierali na Was presję, żeby wypełnić protokół zgodnie z ich oczekiwaniami. Będą chcieli żebyście zaznaczyli, że produkt nie był w żaden sposób zabezpieczony, słabo spakowany itp. – w ten sposób będą chcieli zrzucić winę za uszkodzenia na wysyłającego. Pamiętajcie jednak, że sam fakt że przesyłka została przez kuriera odebrana i dostarczona do Was oznacza, że zdaniem firmy kurierskiej została zapakowana w sposób właściwy. Kurier nie podjąłby się dostawy źle zabezpieczonej przesyłki.


Autor: Natalia z Meblobranie.pl
Zostaw komentarz:

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu..

Bądź pierwszy! Powiedz nam co myślisz!

Meble do salonu
Meble do ogrodu
Meble do biura
Newsletter

Chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach?

zapisz