FAQ najczęściej zadawane pytania związane z obsługą reklamacji.

Masz wątpliwości dotyczące obsługi zgłoszonej reklamacji? Poniżej przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Faq reklamacje

Dostałem/am uszkodzony produkt, co robić?

Prosimy nie używaj i nie naprawiaj uszkodzonego produktu. Jeżeli produkt przeznaczony jest do samodzielnego montażu, nie montuj go.

W przypadku gdy uszkodzony jest, np.: jeden z kilku mebli wchodzących w skład zakupionego zestawu, nie rozpoczynaj użytkowania również pełnowartościowych produktów, do czasu otrzymania wskazówek od Działu Reklamacji.

Jeżeli wciąż jesteś w kontakcie z kurierem, poproś go o spisane w jego obecności protokołu szkody (kurier powinien posiadać specjalny druk).

Zwróć uwagę na stan opakowania zewnętrznego. Jeżeli opakowanie nosi ślady wgniecenia, rozdarcia, znaczące zabrudzenia lub posiada wklęsłe narożniki kartonu, przekaż kurierowi aby zaznaczył, że opakowanie zewnętrzne ma widoczne uszkodzenia. Protokół można spisać wyłącznie pod adresem, pod którym odebrano paczkę, dlatego istotne jest, aby nie przewozić przesyłki w inne miejsce do czasu sporządzenia dokumentu.

Następnie tak szybko jak to możliwe wypełnij formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: www.meblobranie.pl/reklamacje

Spisałem/am protokół szkody przy odbiorze, czy mimo to muszę wypełniać formularz reklamacyjny? 

Tak. Spisanie protokołu szkody nie jest jednoznaczne ze zgłoszeniem reklamacji. Wypełnienie i wysłanie do nas formularza reklamacyjnego dostępnego pod adresem: www.meblobranie.pl/reklamacje umożliwi nam zapoznanie się z sytuacją i możliwie jak najszybszą pomoc. Wypełniając formularz dołącz do niego skan lub wyraźne zdjęcia spisanego protokołu szkody (jeśli taki dokument posiadasz) oraz zdjęcia opakowania i zgłaszanych wad wraz z opisem uszkodzeń.

Kurier miał spisać protokół szkody, ale nie przyjechał, co robić? 

Napisz do nas wiadomość w formularzu reklamacyjnym – zainterweniujemy w firmie kurierskiej i postaramy się przyspieszyć przyjazd kuriera.

Kurier stwierdził że protokół szkody w danym przypadku nie obowiązuje.

 Zdarza się, że kurier błędnie sugeruje osobie odbierającej przesyłkę, iż nie ma konieczności sporządzania protokołu szkody ponieważ, np.: paczka została dostarczona na palecie lub uszkodzenia nie są znaczące, czy też informuje, że taki dokument spisał w magazynie podejmując przesyłkę. Prosimy pomimo sugestii kuriera o sporządzenie protokołu szkody zgodnie ze stanem faktycznym paczki. Kurier nie ma obowiązku czekać na weryfikację zawartości przesyłki, natomiast w momencie stwierdzenia przez adresata uszkodzenia opakowania, ma obowiązek sporządzić protokół szkody zgodny ze stanem paczki.

W paczce brakuje elementów, co robić?

Tak szybko jak to możliwe wypełnij formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: www.meblobranie.pl/reklamacje  Opisz w nim, których elementów i w jakiej ilości brakuje. Jeżeli w dołączonej do opakowania instrukcji montażu brakujący element oznaczony jest indywidualnym symbolem/cyfrą podaj taką informację – przyspieszy to realizację reklamacji.

Otrzymałem/am inny produkt, niż ten, który zamawiałem, co robić? 

Nie rozpoczynaj użytkowania, nie montuj produktu oraz nie otwieraj elementów dodatkowych np. poduszek. Tak szybko jak to możliwe wypełnij formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: www.meblobranie.pl/reklamacje .

Dołącz do niego zdjęcia opakowania z widocznymi oznaczeniami produktu oraz zdjęcie samego produktu w celu weryfikacji.

W jaki sposób mam zapakować produkt?

Produkt powinien zostać zapakowany w sposób umożliwiający jego bezpieczny transport – możliwie w takiej formie, w jakiej został dostarczony. Jeżeli oryginalne opakowanie zostało zutylizowane, należy je zastąpić innym, podobnym. Zawartość przesyłki powinna zostać zabezpieczona wypełniaczem w formie folii bąbelkowej, papieru lub innym, tak aby zminimalizować możliwość wystąpienia uszkodzeń w trakcie transportu.

W przypadkach produktów transportowanych na palecie, paczka powinna zostać solidnie przytwierdzona do palety.
Jeżeli przesyłka zostanie niewystarczająco zabezpieczona (produkt zapakowany w sam stretch lub w worek foliowy), kurier może odmówić jej odbioru.

Jeżeli zapakowanie przesyłki będzie nadmiernie utrudnione lub niemożliwe (zwłaszcza w przypadku przesyłek gabarytowych). Napisz nam o tym w formularzu reklamacyjnym, udzielimy Ci niezbędnego wsparcia.

Czy kurier może odebrać ode mnie paczkę o konkretnej godzinie?

Informacje odnośnie preferowanej godziny odbioru przesyłki należy przekazać bezpośrednio kurierowi, który powinien skontaktować się z Tobą przed przyjazdem. Niestety nie mamy możliwości zlecenia przyjazdu kuriera na lub po konkretnej godzinie.

Chcę się skontaktować z kurierem, gdzie znajdę do niego numer telefonu? 

Kurier powinien skontaktować się z Tobą przed przyjazdem. Firmy kurierskie nie udostępniają nam numerów telefonów do kierowców.

Dlaczego kurier odmówił odbioru produktu zapakowanego na palecie?  

Przesyłki transportowane na palecie odbierane są z poziomu 0 (tj. np. chodnik  przed klatką schodową, teren przed garażem domu jednorodzinnego) w związku z tym kurier może odmówić odbioru paczki jeżeli została ona przygotowana do wydania, np. na parterze budynku mieszkalnego.

Kurier nie przyjechał po odbiór przesyłki w wyznaczonym terminie, co robić?

Wszystkie zlecenia przyjazdu kuriera są przez nas codziennie weryfikowane. W przypadkach gdy kurier nie przyjechał w wyznaczonym terminie, nasz Dział Logistyki kontaktuje się z firmą kurierską w celu ponowienia odbioru przesyłki na najbliższy dzień roboczy.
Jeżeli doszłoby do sytuacji w której mija kilka dni od planowanej daty odbioru przesyłki z reklamowanym produktem, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza reklamacyjnego.

W jaki sposób mogę się skontaktować telefonicznie z Działem Reklamacji?

W trosce o Twoje bezpieczeństwo wszelkie ustalenia dotyczące reklamacji prowadzone są wyłącznie w formie pisemnej. Prowadzona korespondencja ma charakter formalny i jest utrwalana na potrzeby ewentualnych postępowań administracyjno-prawnych. Po udzieleniu odpowiedzi przez Dział Reklamacji, Klient każdorazowo otrzymuje powiadomienie na adres mailowy podany w formularzu.

Wypełniłem/am formularz reklamacyjny, kiedy otrzymam odpowiedź?

Dział Reklamacji odpowiada na wiadomości najszybciej jak to możliwe, zgodnie z kolejnością wpłynięcia zgłoszenia/otrzymania nowej wiadomości za pośrednictwem formularza. Jeżeli po kilku dniach, od wysłania formularza / wiadomości w formularzu, nie otrzymasz żadnej odpowiedzi, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM lub zakładki INNE lub OFERTY widoczne nad listą wiadomości w skrzynce odbiorczej.

Kilka dni temu wypełniłem/am formularz reklamacyjny, dlaczego nadal nie dostałem odpowiedzi?

Prosimy o cierpliwość. Odpowiedzi udzielane są na bieżąco. Prosimy również o sprawdzenie folderu SPAM lub zakładki INNE lub OFERTY widoczne nad listą wiadomości w skrzynce odbiorczej.

Dlaczego jeszcze nie otrzymałem/am pieniędzy za zwrócony towar?  

Zwrot kosztów następuje w ciągu 10 dni roboczych od momentu dostarczenia zwracanego produktu do magazynu.

Dostałem link do śledzenia paczki, ale jest nieaktywny, co robić?

Prosimy o cierpliwość.  Nieaktywny list przewozowy może oznaczać, że firma kurierska przyjęła zlecenie odbioru paczki, jednak ta fizycznie nie została odebrana przez kuriera. Listy przewozowe często aktywowane są dopiero późnym wieczorem w chwili skanowania przesyłek w magazynie firmy kurierskiej.  Jednak jeśli w ciągu kilku dni informacja nie zostanie zaktualizowana prosimy o kontakt z Działem Reklamacji za pośrednictwem formularza.

Kurier miał spisać protokół ale chce odebrać przesyłkę.

Zdarza się, że w wyniku pomyłki kurier zamiast spisać protokół szkody, prosi o wydanie przesyłki. Jeżeli uzgodnienia z Działem Reklamacji nie obejmują odbioru produktu nie wydawaj towaru kurierowi.

Jeśli zajdzie konieczność odbioru produktu, poinformujemy Cię o tym z wyprzedzeniem.  Ustalimy dogodny termin oraz przekażemy niezbędne instrukcje dotyczące wydania przesyłki.

Chcę skorzystać z prawa do zwrotu produktu w ciągu 14 dni od doręczenia zamówienia. 

Jeśli nie chcesz zareklamować produktu, a dokonać jego zwrotu w ramach przysługującego Ci prawa, prosimy o kontakt z Działem Zwrotów przez wypełnienie formularza znajdującego się pod linkiem: https://www.meblobranie.pl/zwroty

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w terminie 14 dni od otrzymania zamówionego produktu, konsument (osoba fizyczna nie wykorzystująca zakupionego przedmiotu do działalności zarobkowej) ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyny.

Koszt zwrotu towaru pokrywa Klient.

Zgłosiłam/em reklamację i obawiam się, że minie przysługujący mi czas na dokonanie zwrotu konsumenckiego. 

Zgłoszenie kompletnej reklamacji wstrzymuje bieg 14 dni (od daty doręczenia przesyłki) przysługujący w ramach prawa do zwrotu konsumenckiego.