Praca jest przyjemniejsza i bardziej efektywna, jeśli wykonuje się ją w odpowiednich warunkach. Kluczem są właściwe meble biurowe, w tym te najważniejsze – biurko i krzesło. Wybierając biurko biurowe, warto zadać sobie kilka pytań, w tym jak duży blat przyda się do pracy, czy potrzebne będą szufladki i półki oraz ile miejsca w pomieszczeniu ma się do dyspozycji. Nawet najmniejsze biuro można bardzo wygodnie aranżować, decydując się na biurko narożne.
Biurko do biura musi być przede wszystkim funkcjonalne. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim biurko ma być wygodne podczas pracy – a warto pamiętać, że dorosły człowiek spędza w niej mnóstwo czasu. Komfort zapewniają odpowiednia odległość blatu od podłogi (najlepiej na wysokości około 70-90 cm) i przestrzeń robocza dostosowana do rodzaju pracy. Jeśli na biurku ma się znaleźć tylko laptop, wystarczy mały blat.
W przypadku komputerów stacjonarnych przyda się dodatkowo wysuwana półka na klawiaturę i myszkę. Nie bez powodu jest to tak popularne rozwiązanie – dzięki niemu ręce mniej się męczą. Gdy potrzeba miejsca także na drukarkę, skaner czy organizery biurowe, doskonale sprawdza się biurko do biura na planie litery „L”. Duża powierzchnia blatu idzie w parze z dobrym wykorzystaniem miejsca, a wszystkie sprzęty i akcesoria znajdują się w zasięgu ręki. Biurko biurowe musi być też stabilne i wytrzymałe, szczególnie jeśli umieszcza się na nim dużo sprzętów. Wyjątkową popularność zdobyły biurka do biura wykonane z drewna lub solidnych płyt (blat) oraz metalu (nogi oraz konstrukcja). Oprócz tego, że są solidne, zajmują mniej miejsca, a pod blat można wygodnie wsunąć kontenerek na kółkach. Warto wybrać model z otworem na przelot kablowy, szczególnie jeśli na blacie znajduje się więcej sprzętów. Takie rozwiązanie pomaga zadbać o porządek i bezpieczeństwo.
Oczywiście ważną rolę odgrywa także design biurka. We współczesnych biurach najchętniej korzysta się z mebli w stylu nowoczesnym: prostych, solidnych i bez zbędnych ozdobników. Taki wystrój stanowi neutralną bazę, a jego prostota nie rozprasza podczas pracy. Wśród mebli w tym stylu wyróżniają się biurka do biura marki Svenbox. Można wybierać spośród modeli wykonanych w całości z płyty melaminowej lub w połączeniu z metalem. Ciepłe odcienie drewna mają dodatkową zaletę – pozwalają się wyciszyć i uporządkować myśli. Ponadto biurka Svenbox bardzo łatwo zestawić z innymi meblami pomocniczymi, takimi jak szafy, regały czy kontenerki. A to pozwala maksymalnie wykorzystać dostępne miejsce, tak by przestrzeń robocza sprzyjała efektywnym działaniom. Do pomieszczeń typu open space godne polecenia są biurka wielostanowiskowe.
Biurka biurowe są jednym z najważniejszych elementów wyposażenia każdego miejsca pracy. Dobrze dobrane, usprawnią organizację sprzętów, dokumentów, będą sprzyjać zachowaniu prawidłowej postawy podczas wielogodzinnego siedzenia.
A czym się charakteryzuje biurko biurowe? W przeciwieństwie do biurka do gabinetu, pokoju dziecięcego, nie jest wyposażone w szuflady oraz szafki. Biurko biurowe składa się z ergonomicznego blatu wraz ze stelażem, konstrukcją. Najczęściej służy jako biurko pod komputer, monitor oraz klawiaturę dlatego ważne jest, aby miało optymalne wymiary. Sprawdź, jakie są jego rodzaje oraz czym się kierować wybierając fajne biurka biurowe.
Biurka do biura dzieli się ze względu na kilka kryteriów. Najważniejszym jest jednak kształt konstrukcji, dlatego podstawowe rodzaje tych mebli to biurka proste oraz kątowe, narożne.
Pierwsze z nich posiadają blat na planie prostokąta. To najczęściej małe biurko, które idealnie sprawdzi się w pomieszczeniach o ograniczonej przestrzeni, a także w domu, gdy swoją pracę wykonujesz zdalnie.
Za bardziej funkcjonalne uznaje się narożne biurka biurkowe, które zapewniają więcej miejsca do pracy. Choć zdecydowanie jest to ich zaletą, z drugiej strony duże biurka biurowe mogą być mniej ustawne, zwłaszcza w pokojach o specyficznym układzie. Nie sprawdzą się także w zakładach pracy typu open space, gdzie biurka biurowe narożne można by zaplanować tylko w kilku miejscach.
Drugim kryterium podziału tych mebli biurowych, jest materiał, z którego wykonana została podstawa. Z tego względu można wyróżnić biurka biurowe drewniane oraz metalowe. Za bardziej solidny, wytrzymały uważa się stelaż metalowy. Dzięki temu biurko biurowe posiada większą nośność, nierzadko łatwiej jest je przesunąć czy zdemontować i przechowywać w magazynie. Z drugiej strony drewniane biurka wyglądają bardziej elegancko, są częstym wyborem w biurach pełniących funkcję reprezentacyjną. W ich przypadku trzeba zwrócić bardzo dużą uwagę na jakość łączeń, trwałość całej konstrukcji – boki nie mogą się odchylać, chybotać.
W ofertach producentów mebli można znaleźć zarówno biurka pojedyncze, jak i podwójne, wielostanowiskowe. Biurka podwójne są dobrym rozwiązaniem w przypadku miejsc pracy zespołowej lub w pomieszczeniach typu open space. Umożliwiają lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni, a jednocześnie, dzięki dodatkowemu wyposażeniu, o którym zaraz napiszemy, również mogą zapewniać optymalne, spokojne warunki do wykonywania swoich codziennych obowiązków.
Jeszcze jednym typem mebli, o którym chcielibyśmy wspomnieć, są biurka do pracy stojącej. Mogą być pojedyncze lub podwójne, a to, czym się wyróżniają, to wysokość blatu roboczego. Ze względu na negatywny wpływ wielogodzinnego siedzenia na krześle, biurka do pracy stojącej są ciekawą alternatywą. Aby były jednak w pełni funkcjonalne i ergonomiczne, powinny posiadać regulowany blat. Dzięki temu, w miarę potrzeb, takie biurko nowoczesne może pełnić rolę zarówno klasycznego mebla, jak i biurka do pracy stojącej.
Kupując biurka komputerowe do pracy w biurze, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Pierwszym z nich będzie kształt i wymiary mebli, które należy dopasować nie tylko do możliwości przestrzennych, ale także i do charakteru pracy. Biurko biurowe narożne sprawdzi się, gdy pracownik potrzebuje więcej miejsca lub korzysta z kilku monitorów. Proste, tanie biurka biurowe będą natomiast lepsze w przypadku stanowisk dla kilku pracowników bądź pracy w open space.
Dla ergonomii pracy ważne jest, ile wynosi wysokość biurka. Najczęściej blat umieszczany jest na wysokości 72-75 cm, aczkolwiek może się okazać, że jest on za nisko. Dlaczego? Ponieważ wysokość blatu powinna umożliwiać wykonywanie pracy w naturalnym położeniu rąk. Oznacza to, że pomiędzy ramieniem a przedramieniem osoby siedzącej należy zachować kąt prosty. W praktyce więc wszystko sprowadza się do tego, jak wysoki jest pracownik. Z tego względu zaleca się kupowanie mebli o regulowanej wysokości. Choć są one droższe, zwłaszcza jeśli chodzi o biurka narożne, stanowią dobrą inwestycję.
Często biurko narożne oraz proste posiadają dodatkowe wycięcie w blacie, które umożliwia optymalne dosunięcie się. Tak skonstruowany mebel jest bardziej ergonomiczny, co sprawia, że rozwiązanie to jest chętnie stosowane w przypadku biurek do biura.
Ważne są nie tylko kształty, wymiary mebli biurowych, ale także ich wygląd. Dlatego chętnie wybierane są biurka biurowe nowoczesne. Cechują się prostotą, minimalizmem, są najczęściej połączeniem drewnianego blatu z metalową ramą, co nadaje im industrialnego charakteru.
Popularnością cieszą się biurka biurowe białe. Są uniwersalne, pasują do pomieszczeń urządzonych w każdym stylu. Boisz się, że będą niepraktyczne? To nie problem, jeśli wybierzesz lakierowane biurka białe. Równie praktycznym rozwiązaniem są biurka biurowe szare. Natomiast jeśli myślisz o bardzo nowoczesnej lub industrialnej aranżacji, postaw na biurko biurowe czarne. Ich dodatkową zaletą jest to, że nie widać na nich zabrudzeń.
Jak już wspominaliśmy, zarówno tanie meble, jak i ekskluzywne biurka biurowe, to proste konstrukcje, składające się z blatu oraz stelaża. Aby były w pełni funkcjonalne, warto je dodatkowo wyposażyć. Podstawowym elementem powinien być wsuwany kontener biurowy na kółkach, który zapewni odpowiednie miejsce do przechowywania.
Biurka biurowe z nadstawką sprawdzą się, jeśli meble te przeznaczone są do pracy przed komputerem. Wybierając biurko z nadstawką, możesz ustawić monitor, laptop na optymalnej wysokości, bez konieczności stosowania podkładki.
Natomiast do pracy w open space, w przypadku biurek podwójnych lub wielostanowiskowych, można dokupić przegrody oddzielające miejsce. Dzięki nim każda osoba może pracować w spokoju – sprawdza się to w szczególności w firmach typu call center.